Vanliga frågor och viktig information

Vanliga Frågor
Vill du åka på semester, men vet inte vart? Testa Solakuten för inspiration!
Antal rum: 1

Här under har vi samlat de vanligaste frågorna som vi får här på eBeach.se, bland annat om bokningsprocessen, vilka regler som gäller och vad du behöver veta inför resan. Informationen är uppdelad i olika kategorier här nedan. Om du inte hittar det svar du söker, kan du självklart kontakta vår kundservice.

Att göra en bokning

Hur får jag min bokningsbekräftelse?

Du får din bokningsbekräftelse skickad till den e-postadress du anger när du gör din bokning.

Jag har bokat en resa men har ännu inte fått min bokningsbekräftelse?

När vi tar emot din bokningsförfrågan dubbelkollar vi automatiskt tillgängligheten med våra leverantörer innan vi bokar din resa och skickar ut din bokningsbekräftelse. Oftast sker detta automatiskt och du får din bokningsbekräftelse på en gång. Men då och då måste vi manuellt behandla vissa bokningar. Det kan bero på ett tillfälligt tekniskt fel så att vi måste boka din resa manuellt och ibland kan det vara så enkelt att en siffra har blivit fel i kortnumret och vi inte har haft möjlighet att ta betalningen från ditt kort. Vanligtvis kontaktar vi dig via det telefonnummer eller den mejladress som du angav när du gjorde din bokning men om du inte har hört från oss när det har gått 48 timmar får du gärna kontakta oss. Om du har valt att boka tillägg på annat håll, så som hyrbil eller liknande, så ber vi dig avvakta med att boka det tills du har mottagit din bokningsbekräftelse.

Kan man boka enkelresor hos er?

Dessvärre kan du inte boka enkelresor hos oss. Vi erbjuder endast flygbiljetter för tur- och retur.

Vad innebär det att vara huvudresenär?

I varje bokning är en person i resesällskapet huvudresenär. Huvudresenären måste vara minst 18 år och är den som ansvarar för bokningen. Hotell- och transferbokningar görs i huvudresenärens namn och det är även huvudresenären vi kontaktar vid behov.

Behöver jag ange passuppgifter i bokningen?

Du behöver inte ange dina passuppgifter när du gör din bokning med eBeach.se. När du reser med Ryanair anger du dina passuppgifter när du checkar in online på www.ryanair.se. Reser du med annat flygbolag räcker det att du har med dig giltigt pass till flygplatsen.

Ingår turistskatt i bokningen?

Vissa länder har infört turistskatt. Turistskatten ingår inte i din bokning utan betalas lokalt på hotellet. Turistskatten betalas per natt och av vuxna över 16 år.

Turistskatt i Spanien: 0,75 - 2,50 euro/vuxen och natt.

Turistskatt på Malta: 0.50 euro/vuxen och natt (maxbelopp 5 euro/vuxen och vistelse).

Turistskatt i Dubai: 7 – 20 AED/rum och natt.

Turistskatt i Ras Al Khaimah: 15 AED/rum och natt.

Behöver jag intyg från mina föräldrar om jag är under 18 år?

Nej, vi efterfrågar inte intyg så länge huvudresenären på bokningen är över 18 år.

Varför behöver man inte skriva in sina personnummer på bokningarna?

I nuläget så har vi inte den funktionen på hemsidan. Vid bokningar med vissa flygbolag så kan vi komma att behöva era personnummer och kommer därför att kontakta er. Vi arbetar för nuvarande att göra det möjligt att skriva in dessa vid bokningstillfället, men i nuläget har vi inte det valet på sidan.

Måste jag skriva med mina mellannamn när jag bokar?

Vi rekommenderar att man skriver sitt namn så som det står i passet. Viktigt är också att se till att alla namnen är rättstavade. Om vi behöver ändra ett namn hos flygbolagen så kan det tillkomma avgifter, så var snäll att se till att de är korrekta vid bokningstillfället.

Vad innebär de olika boendealternativen?

All Inclusive – Innebär att alla måltider ingår, samt snacks, läsk, lokalproducerade drycker så som vin, öl och andra alkoholhaltiga drycker och dyl. All Inclusive-sortimentet kan variera från hotell till hotell. Det gäller också mellan bestämda tider på dygnet.

Helpension – Med helpension så ingår frukost, lunch och middag.*

Halvpension – Då serveras frukost och middag.*

Bed & Breakfast – Det innebär att frukost ingår.*

Självhushåll – Inga måltider ingår, utan köksfaciliteter finns istället att tillgå, oftast i form av en kokvrå eller liknande.

Endast rum – Inga måltider ingår, utan priset avser endast rummet.

*I regel så ingår inte dryck till måltiderna, men detta kan variera beroende på hotell. Du kan antingen kontakta oss så tar vi gärna reda på vad som gäller för just ditt hotell eller så kan du såklart själv kontakta hotellet.

Vi är en familj på fyra personer som vill boka hotell, men det står att vi bara får ett rum, hur kommer det sig?

När du gör en bokning på hemsidan så tilldelas du automatiskt den billigast möjliga rumsfördelningen, vilket du ser i sammanfattningen på sista sidan när du gör din bokning. Om du tilldelas ett rum så finns det naturligtvis sängplatser för er alla fyra. Skulle du vilja en annan rumsfördelning så kan du självklart ringa in till vår kundservice så hjälper vi dig direkt över telefon. Om din bokning redan har blivit bekräftad och du har mottagit din bokningsbekräftelse så kan du logga in på ”Mina sidor” där du kan lägga in en förfrågan att du vill ändra antalet rum på din bokning.

Betalning

Kan man ändra betalningssätt på en bekräftad bokning?

Det är tyvärr inte möjligt att ändra betalningssätt på en bekräftad bokning. Du kan däremot lägga till nya kort om det är så att du vill betala med ett annat kort eller dela upp kostnaderna. Detta gör du enkelt genom att logga in på ”Mina sidor”.

Spelar mitt betalningssätt någon roll för hur lång behandlingstiden är? Går det till exempel snabbare om jag betalar hela summan på en gång?

Nej, sättet du har valt att betala påverkar inte behandlingstiden. Bokningarna behandlas i den ordning de kommer in till oss, inom 48 timmar. Däremot är det viktigt att du vid bokningstillfället anger rätt kortuppgifter om du till exempelvis valt kortbetalning, för att underlätta behandlingsprocessen.

Ni har sagt att mitt kort blivit nekat, vad beror det på?

Det finns några vanliga anledningar till att kortbetalningen nekats; antingen så är kortnumret felskrivet, det saknas täckning på kortet, eller så är kortet inte öppet för onlinebetalningar. Om du vill öppna upp ditt kort för onlinebetalning så kontaktar du din bank, alternativt loggar in på din internetbank, ifall du har tillgång till den tjänsten, och väljer att öppna upp för internetbetalningar.

Kan jag betala med vilket kort som helst?

Nej, vi kan tyvärr endast ta betalningar med antingen Mastercard eller VISA. Har du ett annat typ av kort kan du istället välja att betala med Klarna.

Vad innebär Klarna-betalning?

Klarna erbjuder antingen faktura eller delbetalning i egen takt. Bokar du själv via hemsidan kan du välja Klarna som betalningssätt, men väljer du att göra en telefonbokning så tar vi endast kortbetalning på grund av att Klarna då gör en kreditupplysning på ditt personnummer.

Jag kan inte välja Klarna som betalningssätt när jag gör min bokning?

Om du har valt att boka en resa som avgår inom 1 vecka har du inte möjlighet att välja Klarna-betalning, utan det är endast möjligt att betala med kort vid bokningar så nära i tiden. Ring då in till oss på nummer 08 – 503 364 18 så hjälper en av våra säljare dig att boka din resa direkt över telefon.

En annan anledning till att du inte kan betala använda Klarna som betalningssätt kan vara att du inte uppfyller villkoren hos Klarna. Skulle det vara mer än en vecka tills du vill resa och du blir nekad Klarna som betalningssätt så rekommenderar vi dig därför att vända dig direkt till Klarna för att se över dina villkor hos dem.

Varför har ni tagit 11 kronor från mitt kort?

När du lägger till ett betalkort på en bokning så drar vårt system automatiskt, via din bank, 1 pund (ungefär 11 SEK) för att se att kortet har blivit rätt registrerat. Den summan betalas tillbaka inom 30 minuter.

Jag har valt att delbetala med kort, hur vet jag när jag ska betala nästa gång?

På din bokningsbekräftelse så står de datum som de övriga betalningarna kommer att dras. Detta sker automatiskt så det enda du behöver göra är att se till att rätt summa finns på kontot.

Om jag vill betala in tidigare, hur gör jag då?

Vi har inget OCR-nummer, men om du vill göra en delbetalning så kan du enkelt göra det genom att logga in på ”Mina sidor” och klicka på ”Betalning”. Detta registreras då direkt i systemet, så det är ingen risk att summan dras dubbelt. Observera att den sista delbetalningen måste ske senast 14 dagar innan avresedatumet.

Kan jag betala med två kort?

Ja, du kan dela upp betalningen på flera kort. När du loggar in på ”Mina sidor” kan du enkelt lägga till kortet/-en du vill göra betalningarna ifrån. Du kan självklart också ringa in till oss på 08-503 364 18 och meddela vilka summor du vill dra från vilka kort.

Kan jag betala med Internetbanken?

Nej, tyvärr är det inte möjligt att betala med Internetbanken för tillfället.

Ni har försökt att dra min andra delbetalning, men jag hade inte tillräckligt med pengar på kontot, kommer ni avboka min resa nu?

Nej vi avbokar inte din resa med en gång, men om du märker att en betalning inte gått igenom är det mycket viktigt att du kontaktar oss direkt. Vi kan då dra betalningen direkt över telefon eller lägga till ett alternativt kort att dra betalningen ifrån. Däremot måste hela resan vara betald senast 14 dagar innan avresedatum, annars riskeras din resa att avbokas.

Ändring av bokning

Jag vill ändra något i min bokning?

För att göra en ändring i din bokning så loggar du enkelt in på ”Mina sidor” och lägger in en förfrågan på den ändringen du önskar göra. Vanligtvis får du ett svar skickat till dig inom en arbetsdag, men i enstaka fall kan det ta upp till 48 timmar då vi ibland behöver kontakta våra leverantörer. När vi återkommer till dig med ett kostnadsförslag och du väljer att gå vidare med ändringen så behöver vi få ditt godkännande innan vi genomför ändringen. Notera att du inte kan göra några ändringar om det är mindre än 14 dagar kvar till avresa.

Kan jag byta hotell?

I de flesta fall går det bra att byta hotell under förutsättning att hotellet du vill byta till finns tillgängligt under den perioden du ska resa och att hotellet du har bokat är återbetalbart. Skulle du ha bokat ett icke-återbetalningsbart hotell så framkommer detta tydligt vid bokningstillfället.

Kan jag byta destination eller ändra datum för min resa?

Vissa flygbolag tillåter att du ändrar destination eller datum mot en avgift, men vi kan tyvärr inte garantera att det är möjligt att ändra. Om du loggar in på ”Mina sidor” och lägger in en förfrågan på den ändringen du önskar göra så kontaktar vi flygbolaget du reser med för att se om din flygresa går att ändra.

Avbokning

Jag vill avboka min resa

Dessvärre så kan omständigheter ibland ändras och du kan behöva avboka din resa. Logga i så fall in på ”Mina sidor” och berätta vad det är du vill avboka (är det till exempel hela resan, eller kanske bara hotell- eller transferdelen).

VÄNLIGEN NOTERA att flygbiljetter och transfer inte är återbetalbara. Det kan även tillkomma ytterligare avgift vid avbokning, dessa varierar beroende på vilket flygbolag resan är bokad med och hur långt det är kvar till avresa. Du kan inte avboka din resa om det är mindre än 14 dagar kvar till avresa.

Har ni avbokningsskydd?

Vi erbjuder inget avbokningsskydd. Dina flygbiljetter och transfer är inte återbetalbara, men kostnaden för hotell går oftast att få återbetald under förutsättning att du avbokar din resa senast 14 dagar innan avresa och att du har bokat ett hotell som är återbetalbart (när du gör bokningen står det klart och tydligt vilka hotell som inte är återbetalbara/inte går att avbokas). Självklart har vi förståelse för att omständigheter kan förändras och vid en avbokning sammanställer vi gärna en bekräftelse av din avbokning som du sedan kan skicka vidare till ditt försäkringsbolag. Tänk på att du ofta har reseförsäkring i din vanliga hemförsäkring eller genom din bank. Är du osäker så ta kontakt med dem för att höra vad som gäller för dig.

Inför flygresan (incheckning, flygbiljetter, bagage etc.)

Det står att jag flyger med Travel 2/Travel Design, men jag hittar inget flygbolag som heter så?

Det stämmer, Travel 2 och Travel Design är inget flygbolag utan de företag som sköter vår biljettering, därför står deras namn på din bokningsbekräftelse. Du vet vilket flygbolag du flyger med genom att titta på flygnumret, som vanligtvis består av två bokstäver följt av tre till fyra siffror. Här under hittar du några av de vanligaste flygbolagen.

  • SK = SAS
  • DY = Norwegian
  • LH = Lufthansa
  • TK = Turkish Airlines
  • LX = Swiss Airlines
  • AF = Air France
  • VY = Vueling
  • AY = Finnair
  • FR = Ryanair
  • PS = Ukraine International Airlines
  • KK = Atlas Global

Hur får jag mina flygbiljetter?

Vissa flygbolag skickar ut e-biljetter och andra flygbolag är biljettlösa. Du hittar information om vad som gäller för just ditt flygbolag i din bokningsbekräftelse. Här nedan har vi listat vad som gäller för de vanligaste flygbolagen.

Ryanair:

Du checkar in online på www.ryanair.se enligt instruktioner i din bokningsbekräftelse. Du skriver sedan själv ut ditt boardingkort (flygbiljett) efter att du har fyllt i passuppgifter för samtliga resenärer.

Norwegian:

Norwegian är ett biljettlöst flygbolag. Du behöver endast ha med dig ditt pass och ditt referensnummer för flyget till flygplatsen. Ditt referensnummer för flygresan hittar du i din bokningsbekräftelse.

Travel 2 eller Travel Design:

Om ditt flyg är bokat genom vår leverantör Travel 2 eller Travel Design, kommer du att få en e-biljett skickat till din e-postadress i god tid innan du ska resa. Skriv ut denna och ta med till flygplatsen.

Ska jag checka in online för flygresan?

Du som flyger med Ryanair måste checka in online på www.ryanair.se och själv skriva ut dina boardingkort innan du åker till flygplatsen. Om du inte checkar in online tillkommer avgifter på flygplatsen.

Du som flyger med Ukraine International Airlines måste också checka in online på www.flyuia.com och skriva ut ditt boardingkort innan du åker till flygplatsen. Om du inte checkar in online tillkommer avgifter på flygplatsen.

Flyger du med ett annat flygbolag behöver du inte checka in online. Du checkar in på flygplatsen, antingen med bokningsnummer eller med e-biljett (beroende på flygbolag). All information du behöver finns i din bokningsbekräftelse.

Hur checkar jag in online med Ryanair?

Du kan checka in online tidigast 30 dagar innan din avresa med respektive flyg förutsatt att du även reserverar sittplats mot en extra kostnad på Ryanairs hemsida. Om du inte önskar reservera sittplats, kan du checka in online kostnadsfritt 4 dagar innan och fram till 2 timmar innan avresa för respektive flyg. Du kommer då att bli tilldelad en slumpmässigt vald sittplats utan extra kostnad.

För att vi ska kunna boka det allra billigaste flyget till dig bokar vi ibland dina flyg som två enkelresor, vilket betyder att varje flygresa har sitt eget bokningsnummer. Det betyder att du i så fall måste checka in separat för varje bokningsnummer.

Så här checkar du in online:

  • 1. Besök www.ryanair.se.
  • 2. Gå till ”Mina bokningar” och logga sedan in på din bokning under ”Inget konto? Checka in här” med ditt bokningsnummer och den tillfälliga e-postadressen som finns i din bokningsbekräftelse.
  • 3. När du är inloggad, tryck på den gula knappen ”Checka in nu” och följ instruktionerna på Ryanairs hemsida, fyll i dina passuppgifter och skriv sedan ut ditt boardingkort. Notera att du måste checka in separat för utresa och hemresa. Du behöver alltså göra ovanstående process två gånger, en gång för utresan och en gång för hemresan.

Bokningsnummer: Fyll i ditt referensnummer för flygresan (inte det som börjar på MYB). Du hittar flygbolagets referens i din bokningsbekräftelse under rubriken ”Din flygbiljett”.

E-postadress: Här fyller du i den unika e-postadress som vårt system har genererat, dvs. inte din egen e-postadress. Din unika e-postadressen hittar du i din bokningsbekräftelse under rubriken ”Din Flygbiljett”.

Hur checkar jag in online med Ukraine International Airlines?

Du kan checka in online kostnadsfritt tidigast 48 timmar innan och fram till 40 minuter innan din avresa. Det låter dig då reservera din sittplats och ladda ner boardingkortet antingen till din mobil eller skriva ut den och ta med till flygplatsen.

Så här checkar du in online:

  • 1. Besök ocki.flyuia.com/checkin.
  • 2. För att logga in på din flygbokning, tryck på fliken ”flight” och fyll i dina flyguppgifter samt ditt för- och efternamn. Om du har flyg med mellanlandning, ange då den första flygningen på din resa för att få fram din bokning.
  • 3. När du är inloggad, följ instruktionerna på Ukraine International Airlines hemsida, fyll i dina passuppgifter och skriv sedan ut ditt boardingkort eller ladda ner till din mobil.

Hur många väskor får jag ha med mig på resan?

Bagagereglerna varierar beroende på flygbolag. I grundpriset ingår alltid minst 1 handbagage per person. För vissa flygbolag ingår även incheckat bagage. De flesta flygbolag tar ut en avgift för incheckat bagage. Du får då valmöjligheten att lägga till incheckade väskor när du gör din bokning. I din bokningsbekräftelse framgår det hur många väskor som ingår i just din bokning.

Vad menar ni med handbagage och incheckat bagage?

Handbagage är en mindre väska som du tar med dig ombord på flygplanet. Det incheckade bagaget är en större väska som du checkar in på flygplatsen och som placeras i flygplanets bagageutrymme.

Kan jag lägga till incheckade väskor efter jag gjort min bokning?

Självklart går det bra att lägga till incheckat bagage i efterhand. Däremot är det oftast billigare att lägga till incheckat bagage direkt när du gör din bokning. Vill du lägga till väskor i efterhand, logga in på ”Mina sidor” och skicka iväg en efterfrågan. Tänk på att du inte kan lägga till väskor om du redan gjort en online incheckning eller om det är mindre än 48 timmar kvar till avresa.

Hur mycket får mina väskor väga?

Bagagevikten varierar mellan olika flygbolag. Ditt handbagage får väga mellan 5-10 kg beroende på vilket flygbolag du valt. Incheckat bagage får normalt väga upp till 15-23 kg.

Hur mycket väskorna får väga på just den resa som du valt framgår både i sammanfattningen innan du gör din bokning och i din bokningsbekräftelse som skickas till din mejl efter du gjort din bokning.

Vilka mått gäller för mitt handbagage?

Det varierar mellan olika flygbolag. Enligt standardmåtten får handbagaget vara max 56cm x 45cm x 25cm och de flesta flygbolag använder sig av dessa begränsningar. Däremot kan olika flygbolag ha olika regler om mått och det är därför viktigt att du kontrollerar detta med just ditt flygbolag.

För Ryanair gäller följande mått: Max. 55cm x40cm x 20cm. Du som flyger med Ryanair kan läsa mer om bagage på Ryanairs hemsida

Ingår måltider på flyget?

Måltider ingår i de flesta fall inte på flyget, med undantag för vissa flygbolag som erbjuder måltider för längre flygningar till bland annat Dubai och Turkiet. Med vissa flygbolag kan du förboka måltider, även på kortare flygningar, mot en avgift. Om det inte är möjligt så erbjuder de flesta flygbolag försäljning av dryck och enklare mat under din flygresa. Vad som gäller för din bokning kan du se i din bokningsbekräftelse eller genom att kontakta vår kundservice.

Innan avresa

Vilka papper behöver jag ha med mig på resan?

När du reser behöver du ta med dig ditt giltiga pass samt relevant resedokumentation för flyg, hotell och transfer. Du hittar denna dokumentation i din bokningsbekräftelse som du fått av oss på mejl. Skriv ut denna och ta med dig på resan.

Du kan även behöva ytterligare dokumentation för din flygresa, t.ex. separata flygbiljetter eller ett boardingkort. Information om vad som gäller för just din flygresa finns i din bokningsbekräftelse, vänligen läs igenom denna information noggrant.

Resenärer som inte är svenska medborgare är ansvariga för att säkerställa att deras pass tillåter dem att resa till den valda semesterdestinationen. Om du har ett icke-svenskt pass måste du säkerställa att du har visum, om detta krävs, för att komma in i landet där din valda semesterdestination ligger. Du är själv ansvarig för att ta reda på vad som gäller rörande visum för vistelse i andra länder. Det gör du enklast genom att kontakta respektive lands ambassad eller konsulat.

VÄNLIGEN KONTROLLERA ditt pass giltighetstid i god tid före avresa.

Vilka regler gäller när jag reser utanför EU?

Alla som reser till länder utanför EU måste ha ett pass, som oftast ska vara giltigt sex månader efter hemkomst.

För resor till USA krävs det att alla resenärer ansöker om tillstånd genom att fylla i ett elektroniskt online-formulär. Detta finns på internet genom ESTA (Electronic System for Travel Authorization).

För tillståndet tillkommer en kostnad som måste betalas med kort. Ansökan kan göras hur tidigt som helst, men senast 72 timmar före avresa till USA. I de flesta fall får du svar på en gång eller inom ett par minuter. Saknas tillstånd genom ESTA blir du automatiskt nekad ombordstigning på planet eller inresa till USA. Det är ditt ansvar som resenär att ha ett giltigt ESTA vid avresa.

Vad kan jag ta med i mitt handbagage?

Det finns vissa begränsningar gällande vätskor i handbagaget. Varje behållare får innehålla högst 1 dl (100 ml). På flygplatsen tilldelas du en plastpåse som rymmer 1 l, där samtliga vätskor ska förvaras.

För fullständig information om bagagebegränsningar för svenska flygplatser, besök www.transportstyrelsen.se/sv/luftfart/Flygresenar/Bagage.

Behöver jag vaccinera mig innan min resa?

Vissa länder kräver att du har tagit specifika vaccinationer före resan. Vid graviditet gäller vissa restriktioner för flygresan, vaccinationer och dylikt. Vänligen rådgör med din läkare i god tid före avresa om du kräver lämpliga vaccinationer/läkemedel.

Kan jag ta med mina läkemedel på resan?

Enligt Schengenavtalet skall den som behandlas med narkotikaklassade läkemedel och reser till annat Schengenland vid säkerhetskontrollen kunna visa upp ett intyg som utfärdats av Apoteket eller Läkemedelsverket i det land man är bosatt i.

För resa till länder utanför Schengen rekommenderar vi att du alltid har med ett skriftligt intyg på receptbelagda läkemedel från läkare, på lämpligt språk.

Transfer

Erbjuder ni transfer mellan flygplats och hotell?

Vi erbjuder transfer med buss eller taxi på de flesta av våra semesterorter. Transfer ingår inte när du bokar flyg och/eller hotell, men går att välja till. När du bokar via vår hemsida kan du välja att lägga till transfer i sista steget i bokningsprocessen.

Hur hittar jag till min transferbuss eller förbokade taxi?

På sista sidan av din bokningsbekräftelse hittar du din transferbekräftelse. Denna innehåller viktiga instruktioner om hur du hittar till din transfer vid ankomst och hemresa och det är därför mycket viktigt att du läser igenom denna information. Informationen är på engelska för att alla på resmålet ska förstå och för att du ska kunna få hjälp av transferbolagets personal vid behov. Om du inte förstår informationen på engelska, går det självklart bra att kontakta vår kundservice så översätter vi gärna.

Tänk även på att det är viktigt att du skriver ut din transferbekräftelse och tar med på resan för uppvisande vid transferbussen eller den förbokade taxin.

Klagomål och Reklamation

Jag är inte nöjd med min semesterresa och har ett klagomål

Om du fortfarande befinner dig på ditt resmål, kontakta oss så fort som möjligt på 08-503 364 18 (måndag till fredag, 9-19 och lördag och söndag 10-18) så att vi kan försöka hjälpa dig att hitta en lösning. Utanför de här tiderna kan du kontakta vårt engelsktalande in resort team på +46 8446 830 72 eller +44 161 444 8415.

Om du redan har kommit hem från din semesterresa, kontakta oss på [email protected] och inkludera ditt bokningsnummer (som börjar MYB) i ämnesraden. Vi behandlar alla ärenden i turordning och behandlingstiden kan variera beroende på typ av ärende och tid på året. Vänligen notera att i de fall då vi måste kontakta våra leverantörer kan det ta upp till 28 dagar att få ett svar. Vi är tacksamma för ditt tålamod under den här tiden och vi vill försäkra dig om att vi gör vårt bästa för att svara så fort som möjligt.

Om eBeach.se

Vilka är eBeach.se?

eBeach.se är en del av On the Beach, en välkänd internetresebyrå i Storbritannien som är experter på sol- och strandsemestrar. Över en miljon nöjda kunder reser varje år på strandsemester eller till populära semesterorter runt om i världen med oss.

När du bokar med oss får du möjligheten att kombinera din egen semester utifrån ett stort utbud av flyg och hotell, vilket gör att du kan anpassa din semester efter egna önskemål och samtidigt få mer semester för pengarna. Vårt mål är att göra det enkelt för dig att planera, boka och njuta av din perfekta sol- och strand semester.

Vi säljer inte traditionella paketresor utan varje produkt som du bokar har prissatts individuellt oberoende av andra produkter som bokas samtidigt. eBeach.se fungerar som en agent som gör en sökning mellan dig och olika tredjepartsleverantörer. När du bokar ingår du ett avtal direkt med våra leverantörer.

Har ni butiker jag kan besöka?

eBeach.se är en internetresebyrå och vi har inga butiker. Du bokar din resa via vår hemsida eller genom att ringa vår kundtjänst.

Har ni reseledare på semesterorten?

Vi har inga reseledare eller representanter på semesterorten. Behöver du komma i kontakt med oss under din semester kan du självklart nå oss via telefon eller mejl.

Kontakta oss

Hur kontaktar jag eBeach.se?

Om du har en befintlig bokning kan du enkelt kontakta oss genom att logga in på ”Mina sidor” så svarar vi på din fråga inom 24 timmar. Du kan även ringa vår kundservice på tel. 08-503 364 18, eller mejla oss på[email protected]. Vi hjälper gärna dig med allt från allmänna frågor, till att göra en bokning eller svara på frågor om din befintliga bokning.